تازه ها و رویدادها
1394/4/5 جمعه دومين کنفرانس ملي مکانيک خاک و مهندسي پي ايران « دومين کنفرانس ملّي مکانيک خاک و مهندسي پي» در مهرماه سال 1394، به ميزباني دانشگاه صنعتي قم برگزار خواهد شد.
در پي برگزاري موفق نخستين «کنفرانس ملّي مهندسي ژئوتکنيک ايران» و کارگاه‌هاي تخصصي جانبي در «دانشگاه محقق اردبيلي» و به‌ منظور توسعه ي هر‌چه ‌بيشتر علم مهندسي ژئوتکنيک، برگزاري همايش‌‌ هاي ملّي سالانه در رشته ي مهندسي ژئوتکنيک، در اولويت کاري نمايندگان دانشگاه‌ هاي تابع وزارت علوم، تحقيقات و فنّاوري قرار گرفت. از اين ‌رو، «هيأت ‌امناي همايش‌ها و رويداد‌هاي علمي مهندسي ژئوتکنيک» با هدف مديريت و ساماندهي اين‌گونه رويداد هاي علمي تشکيل شد و بر اساس راي موسسين دبيرخانه دائمي آن در دانشگاه محقق اردبيلي مستقر و شروع بکار کرد. بر‌اساس مصوبات اين هيئت‌ امنا، براي جلب مشارکت متخصصان کشور مقرر شد اين کنفرانس هاي علمي مرتبط هر سال، در يکي از دانشگاه‌ هاي کشور برگزار شود. چرا که برگزاري همايش و سمينارهاي علمي تلاشي در راستاي اغناء روحيه جستجوگري و کاوشگري جامعه علمي دانشگاهي براي کسب معلومات و اطلاع از يافته هاي جديد در عرصه علم و دانش است. علاوه بر آن، برگزاري همايش ها به تجميع تجربيات، برقراري ارتباط مستقيم و رو در روي پژوهشگران و محققين و علم آموزان و ايجاد زمينه اي براي فعاليت هاي جمعي کمک شاياني مي نمايد.
 
بر اين اساس يکي از فعاليت هاي مهم هيات امنا برگزاري همايش هاي بين المللي و داخلي مي باشد که از طريق همکاري مشترک معاونت هاي پژوهشي دانشگاههاي عضو با گروههاي آموزشي، مراکز تحقيقات و سازمان ها اجرا مي شود. در راستاي هرچه بهتر انجام شدن همايش ها، هيات امنا همايش ها مجموعه همايش هاي را در زمينه مهندسي ژئوتکنيک تنظيم کرده است. در اين راستا هيات‌‌ امناي با مشارکت و نظارت علمي هيات امناي همايش ها و رويدادهاي علمي مهندسي ژئوتکنيک ايران نخستين کنفرانس ملي مکانيک خاک و مهندسي پي در آذرماه 1393 با موفقيت در «دانشگاه تربيت ‌دبير شهيد رجايي تهران» برگزار شد ودر ادامه با بررسي توانمندي هاي دانشگاه هاي کانديد با برگزاري « دومين کنفرانس ملّي مکانيک خاک و مهندسي پي» در سال 1394، به ميزباني "دانشگاه صنعتي قم" موافقت به عمل آمد.
 
دومين کنفرانس ملّي مکانيک خاک و مهندسي پي با مشارکت اعضاي هيئت‌علمي دانشگاه‌ها، پژوهش‌گران و صنعت‌گران و با همکاري شرکت‌کنندگان و مقامات عالي‌رتبه و با راهبري هيأت امناي همايش‌ها و رويدادهاي علمي مهندسي ژئوتکنيک برگزار مي‌ گردد. يکي از اهداف اصلي اين کنفرانس دو روزه، در دانشگاه صنعتي قم، فراهم‌آوردن امکاني براي شرکت‌کنندگان است تا بتوانند دستاوردها و خدمات و آخرين تکنولوژي‌هاي مرتبط با حوزه ي تخصصي خود را به مخاطبان حاضر در اين کنفرانس ارائه دهند. بدين ‌منظور از تمامي متخصصان، پژوهشگران، مهندسان، استادان و دانشجويان کشور و صاحبان صنعت که در زمينه ي مهندسي ژئوتکنيک در‌حالِ فعاليت هستند، دعوت مي‌شود در اين کنفرانس حضور يافته و فعالانه مشارکت کنند.