شنبه 1 ارديبهشت 1403   00:53:15
واحد خواهرانواحد خواهران
آخرين ويرايش صفحهآخرين ويرايش صفحه
شنبه 6 ارديبهشت 1399 12:31:11
بازديدهابازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 1496559
تعداد بازديد از سايت: 129945280
تعداد بازديد زيرپورتال: 1496559
اين زيرپورتال امروز: 13
در امروز: 968
اين صفحه امروز: 13
سال 1398: سال «رونق توليد» گرامي باد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر انقلاب اسلامي در پيامي به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۸، سال جديد را سال «رونق توليد» نام‌گذاري كردند.

متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به شرح زير است:

بسم الله الرّحمن الرّحيم
يا مقلّب القلوب و الابصار يا مدبّر اللّيل و النّهار يا محوّل الحول و الاحوال حوّل حالنا الي احسن الحال.

خدا را شكرگزارم كه مقدّر فرمود امسال هم عيد نوروز را كه با ميلاد مسعود امير مؤمنان و مولاي متّقيان همزمان شده است، به ملّت عزيز ايران تبريك عرض كنم؛ عيدتان مبارك هم‌ميهنان عزيز! اميدوارم همه‌ي شما با سعادت، با سلامت جسمي، با دل شاد و با توفيقات روزافزون مادّي و معنوي ان‌شاءالله اين سال جديد را بگذرانيد. تبريك ويژه عرض ميكنم به خانواده‌ي معظّم شهيدان و به جانبازان عزيز و خانواده‌هاي آنها، و درود فراوان ميفرستم به روح مطهّر امام بزرگوار و ارواح مطهّر شهيدان.

سال پُرماجرايي را گذرانديم. در اين سالي كه گذشت، ملّت ايران به معني واقعي خوش درخشيد. دشمنان نقشه‌ها كشيده بودند، نقشه‌ها داشتند براي ملّت ايران. صلابت ملّت و بصيرت ملّت و همّت جوانان، نقشه‌هاي دشمنان را خنثي كرد. در مقابلِ تحريمهاي شديد و به قول خودشان بي‌سابقه‌ي آمريكا و اروپا، ملّت ايران، هم در عرصه‌ي سياسي، هم در عرصه‌ي اقتصادي يك واكنش محكم و مقتدرانه‌اي از خود نشان داد.

در عرصه‌ي سياسي، مظهر اين واكنش راه‌پيمايي عظيم بيست‌ودوّم بهمن و موضع‌گيري‌هاي مردم در طول ماه‌هاي اين سال بود. مظهر موضع‌گيريِ تقابل اقتصادي، [عبارت است از] افزايش ابتكارات علمي و فنّي، افزايش چشمگير شركتهاي دانش‌بنيان، افزايش توليدات زيربنائي و اساسي داخلي كه از جمله همين چند روز قبل از اين، افتتاح فازهاي متعدّد گاز جنوب كشور و قبل از آن، افتتاح پالايشگاه بزرگ بندرعبّاس و از اين قبيل كارهايي كه انجام گرفته، بود. بنابراين ملّت در مقابل دشمنيِ دشمنان و خباثت دشمنان توانست قدرت خود، هيبت خود، و عظمت خود را نشان بدهد و آبروي ملّت ما و آبروي انقلاب ما و آبروي نظام جمهوري اسلامي ما بحمدالله افزايش پيدا كرد.

مشكل اساسي كشور، همچنان مشكل اقتصادي است؛ بخصوص در اين ماه‌هاي اخير، مشكلات معيشتي مردم زياد شد. بخشي از اينها مربوط است به مديريّتهاي نارسا در زمينه‌ي مسائل اقتصادي كه اينها حتماً بايستي جبران بشود. برنامه‌هايي وجود دارد، تدابيري انديشيده شده كه ان‌شاءالله اين تدابير در طول سال جاري، سالي كه امروز از اين لحظه شروع ميشود -سال ۹۸- بايستي به ثمر بنشيند و مردم آثار آن را احساس بكنند. آنچه من عرض ميكنم، اين است كه مسئله‌ي فوري كشور و مسئله‌ي جدّي كشور و اولويّت كشور فعلاً مسئله‌ي «اقتصاد» است. در مسئله‌ي اقتصاد مسائلي كه داريم زياد است: بحث كاهش ارزش پول ملّي يك مسئله‌ي مهم است، بحث قدرت خريد مردم همين جور، بحث مشكل كارخانه‌جات و كم‌كاري و احياناً تعطيل بعضي از كارخانه‌جات از اين قبيل است. اينها مشكلات است. آنچه من مطالعه كردم و از نظر كارشناس‌ها استفاده كردم، كليد اين همه، عبارت است از «توسعه‌ي توليد ملّي».

سال ۹۷ را ما سال «حمايت از كالاي ايراني» اعلام كرديم. نميتوانم بگويم كه اين شعار به طور كامل عملي شد، امّا ميتوانم بگويم اين شعار به صورت وسيعي مورد توجّه قرار گرفت و در بسياري از موارد، اين شعار از سوي مردم مورد استقبال قرار گرفت و عمل شد و همين قطعاً تأثير خواهد داشت. امسال مسئله‌ي «توليد» مطرح است. ميخواهم مسئله‌ي توليد را به عنوان محور فعّاليّت قرار بدهم. مقصود خود از توليد را ان‌شاءالله در سخنراني روز اوّل سال توضيح خواهم داد كه منظور از توليد چيست. توليد اگر چنانچه به راه بيفتد، هم ميتواند مشكلات معيشتي را حل كند، هم ميتواند استغناء كشور از بيگانگان و دشمنان را تأمين كند، هم ميتواند مشكل اشتغال را برطرف كند، هم حتّي ميتواند مشكل ارزش پول ملّي را تا حدود زيادي برطرف كند. لذاست كه مسئله‌ي توليد به نظر من مسئله‌ي محوري امسال است؛ لذا من شعار را امسال اين قرار دادم: «رونق توليد» .بايد همه تلاش كنند توليد در كشور رونق پيدا كند. از اوّل سال تا آخر سال ان‌شاءالله اين معنا به صورت چشمگيري در كشور محسوس باشد. اگر اين [طور] شد، اميدواريم كه ان‌شاءالله حلّ مشكل اقتصادي راه بيفتد.

سلام و صلوات و درود قلبي خودم را به پيشگاه وليّ‌عصر (ارواحنا فداه) عرض ميكنم و دعاي آن بزرگوار را براي شما ملّت عزيز مسئلت ميكنم و سعادت ملّت ايران و همه‌ي ملّتهايي كه نوروز را گرامي ميدارند، از خداي متعال مسئلت ميكنم.

والسّلام عليكم و رحمةالله و بركاته

تعداد بازديد اين صفحه: 4059
ديگر بخش ها درباره دانشگاه قم سامانه هاپيوندهاي مفيدارتباط با ما
آدرس پستي: قم - بلوار الغدير - بعد از شهرك قدس - دانشگاه قم
كدپستي: 3716146611
تلفن : 32103000- 025
فكس : 32854499- 025
پست الكترونيكي:
خانه |
Guest (Qomuniguest)

واحد خواهران دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما