پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403   17:10:19
معاونت پژوهش و فناوری
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 1063158
تعداد بازديد از سايت: 130269141
تعداد بازديد زيرپورتال: 1155866
اين زيرپورتال امروز: 82
در امروز: 22652
اين صفحه امروز: 78
تازه های پژوهش و فناوری
به قلم حجت الاسلام والمسلمين دکتر ايزدپناه منتشر شد:

مجموعه اشعار از زلال ذوالفقار

مجموعه اشعار از زلال ذوالفقار به قلم حجت الاسلام والمسلمين دکتر عباس ايزدپناه منتشر شد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه، کتاب مجموعه اشعار " از زلال ذوالفقار" ، به قلم حجت الاسلام والمسلمين دکتر ايزدپناه منتشر شد.

حجت الاسلام و المسلمين دکتر ايزدپناه در خصوص کتاب خود گفت: دفتر پيش رو مجموعه سروده هايي است که از سال 69 تا اوايل دهه 80 به دو زبان فارسي و ترکي سروده شده است که شاعر پيش از دهه 70 نيز با مثنوي مولوي، ديوان حافظ و شاعران بزرگي چون موسوي گرمارودي محشور بوده و از خرمن هنري و ذوقي شان بهره ها برده است.

وي افزود: مبناي فکري يا فلسفي اين سروده ها مانند هر اثر ديگري تابع مواضع فلسفي و مکتب فکري صاحب دفتر است که در آن عقل، عرفان و دين و دنيا با يکديگر به تعامل و گفت و گو مي پردازند.

عضو هيات علمي گروه فلسفه و کلام اسلامي دانشگاه ادامه داد: فلسفه حاکم بر اين سروده ها فلسفه انقلاب اسلامي است که در انديشه امام خميني(ره) و علامه طباطبايي و استاد مطهري نقش بسته و بعد از ملاصدرا جريان فلسفي-کلامي و عرفان احيايي را رقم زده است.

وي گفت: کتاب "درآمدي بر مباني آثار و انديشه هاي امام خميني" و "فلسفه ادبيات و ادبيات ديني" اينجانب در اصل دو اثر درآمد گونه فلسفي بر اين سروده ها محسوب مي شوند که بايد فرهنگ و انديشه حاکم بر اثر حاضر را پاس داشت و به نسل آينده سپرد.

دکتر ايزد پناه افزود: نام دفتر را "از زلال ذوالفقار" برگزيدم که بيانگر حکومت حکمت مولا بر انديشه و زبان صاحب اثر است. حکمتي که ذوالفقارش نماد آن است و جمال و جلال الهي را نمايان مي کند و بسان آب زلالي است که بر رودخانه فرهنگ و تمدن بشري جاري گشته و دمادم دشت هاي عقل و دل را سيراب مي کند و همچنان پيش مي تازد.

عکس های مرتبط :

تعداد بازديد اين صفحه: 5279
خانه | بازگشت |
Guest (Qomuniguest)


مجری سایت : شرکت سیگما